PARTICIPACIÓ FAMILIAS PEC

PARTICIPACIÓ FAMILIAS PEC // Com ja sabeu l’escola es troba en un procés de reelaboració del Projecte Educatiu del Centre (PEC). Des de la junta de l’AMPA creiem que aquest és un bon moment per reforçar i aprofundir en la participació de les famílies a l’escola.



20/3/13

Participació de les famílies/Comunitats d'aprenentatge


Les Comunitats d’Aprenentatge es defineixen com un projecte de transformació social i cultural d’un centre educatiu i del seu entorn per a aconseguir una societat de la informació per a totes les persones, basada en l’aprenentatge dialògic, mitjançant una educació participativa de la comunitat, que es concreta en tots els seus espais, inclosa l’aula.

Rosa Valls

Experiència a les Escoles


Grups interactius. Escola Can Besora

En el vídeo ens mostren com es treballa una activitat amb voluntaris -famílies- dins del context  de comunitats d'aprenentatge. A Catalunya hi ha moltes escoles que ja han incorporat aquesta manera de compatir el coneixement entenent el valor de la participació en la construcció de l'educació.

Les comunitats d'aprenentatge aprofiten el voluntariat per treballar amb grups reduïts i atendre millor la diversitat a l'aula. En l'enregistrament veiem l'organització d'una classe de matemàtiques de 2n de primària en grups interactius. S'ha dividit la classe de 24 alumnes en quatre grups de 6 alumnes cadascun d'ells. En una hora aquests alumnes faran quatre activitats diferents on treballaran, respectivament, les taules de multiplicar, les hores en el rellotge analògic, la manipulació de la calculadora (símbols, operacions bàsiques i lectura de nombres de tres xifres) i la construcció de figures geomètriques planes amb el tangram. Cada voluntari és responsable d'una d'aquestes activitats i la mestra queda lliure per anar passant per cada grup i així poder observar les dificultats de l'alumnat o ajudar amb una petita explicació. Passat un quart d'hora, la persona adulta canvia de grup i començarà la seva activitat en un grup nou.
">

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada